De ce la unii merge şi la alţii nu prea? Sau chiar deloc. Chiar aşa. Bună întrebare. Cum se face că un bizniz de peste 34 de milioane de euro din buricul târgului a ajuns muzeu în doar câţiva ani? E o întrebare pentru analiştii economici. Nu vă bateţi capul să aflaţi răspunsul. Noi vă spunem doar cum a fost cu putinţă un asemenea eşec. Mai ales că la doi paşi de Moldova Mall stă de veghe celebrul Palas, care merge. În 2006, Equest Balkan Properties achiziţiona centrul comercial din buricul târgului cu peste 34 de milioane de euro. La nici doi ani, fondul de investiţii raporta pierderi la Iaşi cam de jumate de milion de euro pe an. Mai mult, pe piaţa imobiliară se vehicula o posibilă vânzare a centrului comercial. Cum afacerile de acest tip erau îngheţate, Moldova Mall nu şi-a găsit cumpărător. Rând pe rând, muşterii şi-au strâns catrafusele din centru comercial. Pe bună dreptate. Vânzare proastă. Chirie mare. Doar e o clădire în centru. Inevitabilul s-a produs. La începutul acestui an, un om de afaceri din Bucureşti, pe numele lui Gheorghe Iaciu, a cumpărat Moldova Mall. La o primă analiză a şi dat verdictul: muzeul va avea o destinaţie mixtă, retail şi birouri. Ce ochi de investitor are Iaciu. Ne întrebăm cum de cei de la Balkan nu au reuşit decât să îngroape nişte bani la Iaşi. Or fi avut oare nişte sfătuitori nepregătiţi prin preajmă? Dacă da, aşteptăm răspunsurile pe adresa redacţiei cu nume, prenume, CNP şi grupă sanguină. Să nu uităm, ştie cineva cu cât a cumpărat Iaciu Moldova Mall? Oferim recompensă celui care ştie răspunsul. Fie el şi cu aproximaţie.
Din cea mai mare universitate privată din Moldova a rămas doar numele: UPA, târâș grăpiș
Legile lui Murphy spun că telefoanele importante le primești atunci când ești la baie. Prin extensie, cele mai importante știri survin taman când nu le…