Avioane politice, fluturări de muşchi

Ca dovadă că Iaşul e administrat de nişte palavragii incapabili să se adune ca să facă ceva şi pentru prostimea care i-a ales, problema Aeroportului Ciric revine în actualitate cu un scandal de genul „unde dai şi unde crapă” în care senatorul Dumitru Oprea  a dat cu bâta-n baltă, retrăgându-se din toate funcţiile deţinute în PDL Iaşi. Gurile rele spun că răbufnirea profesorului Oprea e încă o banală manifestare a cunoscutei sale impulsivităţi. Alţii, însă, cred că de fapt frustrările senatorului ieşean, îndelung îndepărtat de la deciziile importante ale filialei de partid din care face parte s-au acumulat precum puroiul într-un buboi. Care buboi acum a dat pe de lături, numai bun prilej pentru ziare şi televiziuni ca să mai arunce un cancioc cu cacao peste imaginea şi-aşa şifonată a organizaţiei politice păstorite de preşedinta interimară Mihaela Oprea.

***

La drept vorbind, ca alegător, mi se rupe dacă senatorul Oprea e ascultat sau nu în propriul partid, sau dacă Mihaela Popa are sau nu autoritate peste PDL Iaşi. Cert este, însă, că la Iaşi portocala mecanică a lui Băsescu a luat mai multe voturi decât în judeţele din jur, dar conform tuturor şopârlelor ce ne parvin la redacţie intuim că până la finele acestui an, regionalizarea României va fi un fapt împlinit, iar conducerea regiunii nord-est, cu capitala în municipiul Iaşi, va fi preluată de Gheorghe Flutur, actualul preşedinte al Consiliului Judeţean Suceava. Practic, cei de la Iaşi se ceartă iar Flutur, de la Suceava, câştigă…

***

Să revenim însă la aeroport… Aflăm că Simirad ar vrea ca pista acestuia să fie de peste 3.000 de metri lungime, pentru ca pe ea să aibă acces şi aeronave mai mari. Pe de altă parte, oponenţii lui ar vrea-o mai scurtă, fiindcă Iaşul e mic şi nu înghite avioane mari. Repet: dacă se dorea aeroportul de la Ciric, era de mult funcţional la standarde internaţionale! Atât doar că nu s-a dorit acest lucru. Singura perioadă când aeroportul a cunoscut o modernizare, cât de cât, a fost cea în care a fost administrat de Florin Gheorghică, pilot de meserie şi nu un pensionar de la „urechea şi timpanu’”, bine intenţionat probabil, dar lipsit de potenţial. Părerea mea e că nimeni nu şi-a dorit modernizarea aeroportului şi că marele certuri s-au făcut pe şpăgile aferente lucrărilor de modernizare, nu neapărat pe terenurile cumpărate de Giani Canschi sau pe lungimea pistei. Apropo, ştiaţi că vechiul plan de modernizare a aeroportului Ciric nu include şi o hartă privind gradientul curenţilor de aer din zonă? Practic, proiectanţii care au gândit aeroportul în forma actuală au desenat clădiri, pistă şi alte alea, dar au uitat că avioanele zboară prin aer şi nimeni nu are habar de cum bat vânturile pe acel platou. Dar, banii au fost luaţi. Ştiu asta de la nişte italieni, care au modernizat un terminal la Hong Kong, şi intenţionau să facă ceva similar şi la Iaşi. Au fost primiţi cu sucuri şi cafele, apoi li s-a arătat uşa. Pe scurt, aeroportul Iaşi trebuia să fie de mult gata, dar nu s-a dorit acest lucru. Să sperăm că Flutur va face mai multe pentru aeroportul ieşean decât au făcut Flaişer şi Simirad.



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *