De ceva vreme şi la Iaşi, ca mai în toată ţara, a apărut o nouă categorie de cumpărători: vânătorii de pleaşcă. Cu aportul exclusiv al marilor supermarketuri, putem identifica această nouă categorie categorie socială în zona rafturilor cu carne şi alte produse alimentare perisabile, mai ales în zilele de luni, miercuri şi joi, cu două-trei ore îniante de închiderea magazinelor. Pleşcarii pot fi identificaţi uşor, cei mai mulţi dintre ei fiind pensionari, bugetari sau şomeri fericiţi de măsurile de redresare economică aplicate de Guvernul Boc.
La Kaufland Nicolina, pot fi zărite aproape în fiecare zi, după lăsarea serii, grupuri compacte de omuleți prost îmbrăcaţi, aşteptând nerăbdători ca angajaţii obosiţi şi plictisiţi de la raionul de carne să aşeze pe rafturi produsele la ofertă. E greu să treci prin mulţime, mai ales dacă nu cunoşti vreun pleşcar sau dacă nu ţi-ai lăsat rând la coadă! Nu mai spunem de faptul că e dificl să prinzi vreun produs surpriză scos la superofertă. Şi de ce nu ar fi aşa când un pui grill – luăm la întâmplare – se vinde la juma’ de preţ, dacă nu şi mai puţin, adică 3,5 sau 4,5 lei noi. Singura problemă e că produsul expiră a doua zi. Adică peste câteva ore. Dar ce mai contează garanţia, când preţul este atât de bun! Câştigă şi clientul şi magazinul care nu mai este nevoit să plătească ore suplimentarilor angajaţilor care stau noaptea şi lipesc etichete noi pe produsele expirate. Nu-i aşa domnilor de la OPC?