Cu toţii ştim că în zilele noastre, ca să îţi cumperi un costum sau o rochie elegantă, care să fie şi de calitate dar şi de fiţe, trebuie să pui din timp deoparte ban pe ban. Iar, dacă ne gândim la rochiile de mireasă şi costumele de mire, atunci chiar că trebuie să strângi serios cureaua.
Dar ce magazine alegem pentru aceste ţinute?
Vitrinele bine aranjate, cu un design deosebit, vor avea mereu întâietate în faţa acelora şterse și lipsite de bun gust.
Din păcate, însă, mulţi comercianţi nu dau importanţă acestui lucru sau nu îşi permit luxul unui designer specializat în acest domeniu.
Criza, tradusă de fapt prin lipsa de interes față de promovare, îşi spune din nou cuvântul.
De exemplu, am intrat în câteva magazine renumite de pe Bulevardul Ştefan Cel Mare ‚o Sfânt şi am întrebat vânzătoarele cine le aranjează vitrinele. Au râs, spunâdu-ne că ele, după bunul lor plac sau după indicaţiile primite de la managerii magazinului. Acelaşi răspuns l-am primit şi de la magazinele din Centru.
Se pricep oare angajatele la asta, deşi nu au niciun fel de experienţă în domeniu?
Se pare că proprietarii nu ţin cont de acest aspect. Dacă în străinătate deţinătorii unor magazine de lux plătesc mii de euro luna pentru a-şi aranja vitrinele cât mai estetic, comercianţii ieşeni se mulţumesc cu ce au. Nu mai vorbim de un designer specializat pe aranjarea vitrinelor! Nici măcar un concurs cu cea mai frumoasă vitrină nu există la Iaşi!
Cert este un singur lucru: oricât de ieftin s-ar vinde produsul sau oricât de bun ar fi el, dacă este ambalat în „hârtie igienică”, cu siguranţă, acesta nu se va vinde. Simplu, nu?