La un moment dat, prin târg, circula vorba că vatmanii regiei de transport public scrijelesc bordul vagonului cu un obiect ascuţit ori de câte ori izbesc vreun autoturism, pentru ca apoi, în ziua chenzinei, înainte de mersul la crâşmă, fiecare să-şi prezinte trofeele cuneiforme. Folclor sau nu, se pare că această practică a stârnit invidia băieţilor cu salopete albastre şi împodobite cu picături vitale, care nu concep să-şi piardă statutul de lideri incontestabili atunci când vine vorba de comiterea de boacăne. Cum tranşeele săpate în oraş, cele mai multe direct în carosabil, sau avarierea cablurilor de electricitate au ajuns să fie considerate banalităţi, oamenii cu apă la purtător au decis că este momentul să spargă monotonia cotidiană prin practici reatepiste. Aşa se face că miercuri la prânz, în zona Minerva, şoferul unei autospeciale de la canalizare a pus intenţionat de-un tete-a-queue taman când un tramvai o luase din loc, pocnind vagonul frontal, după o traiectorie bine calculată. Lovitura a fost cu atât mai reuşită cu cât vatmanul mai avea un pic şi era scos direct prin parbrizul murdar al vagonului, fără clintirea tramvaiului de pe linii şi, cel mai important, fără ca pasagerii să conştientizeze ce i-a lovit. Vatmanii cu o vastă experienţă în tamponări susţin că accidentul face cât zece zgârieturi d-ale lor, întrebându-se dacă nu cumva autorul acestei isprăvi poate fi transferat din dealul Copoului la Gară.
Gechi Cian
Accident de circulaţie extrem de grav petrecut ieri, în jurul orei 12.55, în zona Minerva, la 50 de metri după semafor, pe sensul de mers spre Podul de Piatră. Potrivit reprezentanţilor RATP, şoferul autoutilitarei IS 08 TLH a întors pe contrasens în zona cu linie continuă, fără să se asigure, intrând în coliziune cu tramvaiul cu numărul de parc 453, care circula pe linia 11. „În urma impactului violent, vatmanul s-a accidentat, fiind necesară intervenţia echipei SMURD şi deplasarea victimei la Spitalul Sf. Spiridon. S-au înregistrat pagube materiale importante, fiind avariat atât tramvaiul, care are partea din faţă complet distrusă, cât şi un autoturism care circula în aceiaşi direcţie cu tramvaiul”, ne-a declarat Adriuan Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Acesta a mai precizat că circulaţia tramvaielor a fost blocată 35 de minute pe ambele sensuri de mers, timp în care regia a pus la dispoziţia călătorilor autobuze pe relaţia Minerva- Podul de Piatră – Rond Dacia.
Şoferul ApaVital ar putea fi sancţionat
Şoferul autoutilitarei care a provocat accidentul – Daniel B., 31 ani, din Iaşi – este angajat ApaVital, la secţia canalizare. Oficialii societăţii confirmă cele relatate de reprezentanţii RATP, evitând însă să afirme că vinovat este angajatul lor. „Aceasta este sarcina Poliţiei, care va stabili împrejurările în care s-a produs accidentul. Noi aşteptăm rezultatele anchetei oamenilor legii. Facem precizarea că fiind vorba de un salariat aflat în timpul programului, la faţa locului au venit reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă, care, de asemenea, vor întocmi un raport. Daunele tramvaielor vor fi achitate prin RCA. Despre alte daune, de altă natură, nu comentăm. Funcţie de rezultatele anchetei, vom stabili dacă salariatul nostru a încălcat procedurile şi regulamentele noastre, situaţie în care riscă o sancţiune pecuniară, dar şi administrativă”, spune Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al ApaVital. În schimb, reprezentanţii Poliţiei Rutiere susţin că şoferului autoutilitarei i se va întocmi dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
T. Damaschin