Așa cum era de așteptat, ieri la ora 15.00, în biroul directorului Companiei Naționale de Drumuri, disputa dintre Dănuț Pilă și Ovidiu Laicu cu privire la cine conduce Direcția Regională s-a tranșat în favoarea ultimului. Deși nu a putut contesta decizia justiției, șeful peste drumurile din România i-a dat lui Dănuț Pilă atribuții simbolice, lăsându-l să-și savureze salariul grăsuț fără să facă mare lucru. Din informațiile noastre, pedelistul nu a vrut să semneze fișa postului, fără să motiveze acest refuz. Se poate să fi fost din cauză că toate atribuțiile executive îi revin în continuare directorului Laicu.
N-am vrea să părem părtinitori, dar Pilă are dreptate parțial, fiindcă trebuia să-i fi dat și lui ceva. Noi ne putem gândi la o mulțime de atribuții și treburi pe drumurile publice care ar putea intra în competențele unui pedelist de seamă precum Pilă. Într-o fișă adecvată a postului ar trebui să intre numărătoarea riguroasă a tuturor fluturilor albi ai verzei striviți de radiatoarele Matiz-urilor roșii, evidența exactă (până la gram) a aportului de materie organică pe care îl au atelajele hipo pe asfaltul regional, cursuri pentru câinii și pisicile care traversează imprudent și întâlniri cu toți căruțașii bețivi din regiune. Tot în atribuțiile domnului Pilă ar mai putea intra și acțiuni de cercetare cu caracter vizionar, cum ar fi identificarea unei specii de ciulin uriaș care să țină loc de umbrar vara și de parazăpezi iarna, precum și realizarea de parcări subterane în mijlocul câmpului pornind de la valorificarea superioară a tunelurilor de cârtițe și hârciogi.
În lipsa unor asemenea îndeletniciri, fără niște contracte pe care să le dea ultimilor prieteni ai domnului Băsescu, e normal ca domnul Pilă să fie frustrat.
Justițian Ostropilă