* abia văzut câştigător al licitaţiei organizate ca la carte de Fenechiu pentru adjudecarea CFR Marfă, patronul păşcănenilor de la Remar e acuzat de frații basarabeni că le-a livrat nişte vagoane vopsite de mântuială, la preţuri de stă mâţa-n coadă
Aşchia nu sare departe de… transformator. Aşa s-ar putea traduce, la prima citire, o ştire servită mai zilele trecute de un trust românesc de presă, care ne anunţa că Ministrul Transporturilor din Republica Soră Moldova este nemulţumit de starea garniturilor de tren modernizate de păşcănenii de la Remar. Ca atare, omologul lui Fenechiu de la Chişinău e pornit să-i ceară despăgubiri babane patronului Gruia Stoica, acelaşi care a câştigat licitaţia pentru adjudecarea falimentarei CFR Marfă şi pe ale cărui state de plată se află, de ceva vreme, păşcănenii de la Remar.
Potrivit cârtitorilor de presari, motoarele livrate fraţilor de peste Prut s-au stricat, iar vopseaua s-a coşcovit deja pe vagoane, în condiţiile în care modernizarea celor patru garnituri de tren modernizate a costat o avere. Ca atare, trenurile stau încă în depouri, că basarabenii sunt săraci, dar mândri, aşa că nu pot scoate la treabă nişte vagoane vopsite care se dau drept noi, iar asta la numai un an de la renovarea lor totală pe mâna păşcănenilor. Una peste alta, aflăm noi că trenurile astea nu-s bune de nimic. Mecanicii nu sunt mulţumiţi de cum merg măgăoaiele pe şine şi, în plus, nici la capitolul consum nu ar sta prea bine. Ce mai! Păşcănenii sunt buni de plată, aşa că patronul Stoica trebuie să bage adânc mâna în buzunar, că doar are de unde.
Apucăturile româneşti nu prind peste Prut
Cum spunem mai la început, noi, bârfitorii, tragem concluzia din această ştirucă zemoasă că patronul păşcănenilor, uns cu toate alifiile în materie de privatizări şi achiziţii de companii strategice de pe la noi, ar fi împrumutat ceva din metehnele ministrului ieşean Reluţu, care i-a încredinţat pe limbă de ducă CFR Marfă şi care este acuzat, la rându-i, că ar fi umblat, cândva, cu nişte transformatoare vopsite, care se dădeau drept noi.
Nu ştim acum cine de la cine o fi împrumutat acest obicei pur românesc. Patrioţi cum suntem, noi mai tragem speranţă însă că ştirea venită de la moldoveni e doar o intoxicare de presă. Nu de alta, dar, parcă prea a venit „Tanda pe Manda”, cum se spune. Adică, taman când prin CSAT se dezbate aprins subiectul privatizării cu cântec de la CFR Marfă, în care Trăienel de la Cotroceni caută cu tot dinadinsul beţe în roate cumpărătorului cu banii la salar a CFR Marfă.
Iar dacă mai punem în vedere şi faptul că ştiruca năstruşnică despre trenurile vopsite ne-a fost pusă pe tavă de trustul Pro… american şi anti a tot ceea ce vine dinspre Răsărit, atunci mai-mai că ne vine să ne mai gândim oleacă înainte dea trage nişte concluzii pertinente.
Nu de alta, dar pe străzile Iaşului a început de ceva vreme să umble un tramvai modernizat cu vreo jumătate de milion de euroi tot la Remar Paşcani. Că dacă vechitura cu LCD-uri şi geamuri fumurii se mai poticneşte ea pe traseu când ţi-e lumea mai dragă, parcă nu ne-am dori să o vedem şi coşcovită de ploi şi vântoase, ca să se iasă la iveală marcajele nemţălăilor de acum treizeci şi ceva de ani…
Căile Furate Române