* ultima idee creaţă a ieşeanului Relu Fenechiu a prins atât de tare la foştii colegi din Guvern, încât au propus-o şi FMI * de-acum încolo, pe bonurile de benzină ar urma să apară o acciză nouă de 7 eurocenţi pe litru, din care să se dea autostrăzi pentru tot poporul
Se vede treaba că, de când a fost trecut pe linie moartă de la Ministerul Transporturilor, ieşeanul Relu Fenechiu se ţine de proiecte măreţe. Cel puţin asta pare că şi-a propus de câteva luni încoace, de când cu condamnarea pe motive de transformator și de când nu trece săptămâna fără vreo declaraţie mai şugubeaţă, fără vreo propunere mai deocheată. Din păcate pentru Fenechiu, marile lui proiecte de infrastructură s-au văzut măturate ca popicele de bowling ba pe motive de buget, ba că nu s-au pupat cu perspectivele UE de construit coridoare şi culoare pentru următorii ‘jde de ani. Aşa s-a întâmplat cu hub-ul de transport regional ori cu autostrada Iaşi-Târgu Mureş, ultima declarată de-a dreptul fantasmagorică chiar de Guvernul Ponta, din cauza sutelor de tuneluri şi viaducte proiectate cu sârg şi, desigur, pe bani grei.
O autostradă pentru fiecare
Cu ultima ideea creaţă a dat însă lovitura. Când toată lumea credea că a căzut în dizgraţiile lui alde Ponta şi Crin, iaca baronetele de pe Bahlui ne trânteşte una tare de tot. Începută tot pe nişte proiectoare şi scheme îndelung lucrate, Reluţu al nostru a avansat mai zilele trecute ideea unei taxări suplimentare a românaşilor. Iar asta să se facă nu prin noi biruri la vedere, pe care le mai poţi amâna, eşalona sau, cum fac şmecherii tranziţiei, chiar fenta. Impozitul lui Fenechiu ar urma să fie încasat cu picătura, direct la pompa de benzină că, vrei, nu vrei, tot mârlanul depinde de o rablă în zilele noastre.
Scopul, unul nobil, v-aţi prins, nu mai prevede de data asta vreun proiect fantasmagoric, de genul autostrăzilor suspendate peste văile şi crestele Carpaţilor, ci unul cât se poate de simplu şi la îndemâna oricui: o reţea naţională de autostrăzi, mai micuţe, ce-i drept, dar care să lege între ele Iaşul de Vaslui, spre exemplu, sau Hârlăul de Coarnele Caprei. Vreo 4.000 de kilometri de toţi, ca să aibă fiecare român autostrada lui, pe care s-o măture dimineaţa, s-o grijească de Paşte şi de Crăciun şi, la o adică, să pună şi o barieră cu taxă, că aşa am văzut că se poartă prin Occident.
Cât priveşte taxa, nu e mare deloc. Ieşeanul Reluţu a propus sfânta zeciuială dintr-un euro, cum se practică la români, iar pretinii lui din Guvern au negociat la 7 eurocenţi, ca o acciză pe care momârlanii ar urma să o plătească la fiecare litru de benzină picurat în rezervor.
Lecţii de impozitare pentru junii liberali
Nu ştim acuma cât va mai rezista poporul şofer până nu va ieşi iarăși cu proteste şi cu creiţari pe care să-i arunce înspre benzinari şi, mai cu seamă, spre ăia care au născocit un aşa bir năstruşnic. Noi, unii, îi prevedem un viitor de aur lui Reluţu, care, cu toată duşmănia pe care i-o poartă lui Băsescu, s-ar putea trezi la un moment dat chiar alături de dânsul în cărţile de istorie, fiecare cu taxa lui: una de drum de ţară, iar alta de autostradă.
Drept urmare, poate sta liniştit, că are deja cu ce se lăuda. Acest lucru l-au speculat imediat coledzii liberali, care l-au luat chiar mentor la Sinaia, ca să le predea la puberii din partid lecţii de moralitate şi fiscalitate. Că, vorba ceea: din BMW-ul X6, altfel se vede lumea şi parcă nici benzina nu ţi se mai pare aşa de scumpă, mai ales când o decontezi pe cabinetul parlamentar. Iar când o fi cu protestele de stradă, o să avem şi pe cine da vina: Guvernul, Băsescu şi ăia răi de la FMI…
Taxe Driver
P.S. Ne cerem scuze pentru apelativul „baron” sau „baronete” pe care l-am mai scăpat involuntar prin articolele noastre trecute şi viitoare, atunci când ne-am referit la diverse pesonaje din târg. Bârfitorii au uitat să vă spună ultima cugetare rostită de Reluţu Fenechiu însuşi, în cursurile predate tinerilor liberali la Sinaia: „baroni sunt la Monte Carlo, nu la Iaşi”!