O veste cât se poate de proaspătă ne este servită de presa noastră cea de toate zilele de pe frontul perlei de pe coroana falimentarei CFR. Cică angajaţii CFR Marfă, nu ştim câţi, dar bănuim că nu toţi acarii lui Păun şi ciocănarii saboţilor de frână, vor avea privilegiul de a se muta cât de curând într-un sediu nou.
Să nu vă închipuiţi însă că ar fi vorba despre vreo măgăoaie nouă construită pe banii companiei, deşi, la banii care s-au tocat în ultimii ani, se puteau face câte una în fiecare haltă de regională. Este vorba despre clădirea proaspăt vopsită şi placată cu oglinzi de la Gara Mare, aia care de vreo 20 de anişori tot papă bănuţi într-o veselie, ca să aibă naşii de tren cu ce se mândri. Aflăm aşadar de la Dumitru Anchidin, eternul mustăcios de la şefia regionalei de marfare, că pe spaţul de aproape 900 de metri pătraţi de la Gara Mare vor urma să fie îngrămădiți cei 100 de angajaţi de la Iaşi. Fecem noi o socoteală şi ar veni cam 8 petri pătraţi pe cap de angajat. Nu-i rău, nu-i aşa? Pentru o companie care a înregistrat, până nu demult, datorii de peste 150 de milioane de euro către bugetul de stat şi către terţi, directorimea trebuie respectată. Iar cum mustaţa subţire cu cheltuială se ţine, nimic nu-i prea mult pentru ca privatizata CFR Marfă să se mute alături de suratele ei într-ale îndatorării României, CFR Infrastructură şi CFR Călători, într-un sediu nou-nouţ, demn de o companie etalon a statului…
Mult succes şi la mai multe birouri, coane Anchidine! Nu ştiu cum faci matale, dar, cum te învârţi, tot în tabăra câştigătoare nimereşti! Semn că nici pivatizările, nici alianţele şi nici taberele politice, că s-or numi ele Nichita, Solcanu ori Şalaru, nu pot doborî prea uşor un ceferist sadea!
Gară pentru noi