Face el ce face senatorul PDL Dumitru Oprea şi iese mândru nevoie mare cu câte o super declaraţie politică de râd şi babele ştirbe de prin cartier. La inceput de an şcolar, profesorul nostru ajuns mare politician s-a gândit la manualele digitale, anunţate de Ministerul Educaţiei. Proiectul, prost în esenţă, fiindcă ministerul nu-i în care să le asigure cărţile din hârtie, darămite pe cele de pe tablete, a devenit subiect de polemică.
„După ce proiectul manualelor digitale a eşuat, pierzându-se 150 de milioane din fonduri nerambursabile, aceleaşi personaje din Ministerul Educaţiei, lipsite de profesionalism, anunţă un nou program, de 100 de milioane de euro, pentru digitalizarea sistemului, dând dovadă că nu înţeleg ce presupune modernizarea învăţământului românesc. Simpla înlocuire a manualelor tradiţionale cu unele digitale înseamnă doar digitizare şi nu digitalizare”, aruncă salvă după salvă senatorul.
Semantica ne omoară
Digitalizarea este un proces mult mai complex, ce presupune integrarea tehnologiilor moderne în diferite sisteme tradiţionale, inclusiv în cel educaţional. Or, pentru a deveni operaţional un astfel de proces, este necesară o strategie clară, în care să fie surprinse toate componentele, plecând, în primul rând, de la resursa umană. Să nu uităm că factorul uman este cheia, el fiind reprezentat de elevi, dascăli, părinţi ş.a. Aţi priceput, da? Băgaţi la cap că altfel vă ia mama Gaia. Nu vă uitaţi cruciş şi nu care cumva să vă plângeți că nu pricepeţi o iotă din ce spune omul nostru. „Cu toţii vor fi beneficiarii noului val al digitalizării. Dar, înainte de toate, ei trebuie să fie alfabetizaţi în noile tehnologii digitale. Proces de lungă durată. Un alt pas, poate la fel de important, este şi cel al electrificării fiecărui colţ de ţară, astfel încât echipamentele şi reţelele Internet să poată fi folosite în orice şcoală şi orice casă, indiferent unde s-ar afla. Mai mult, prin echipamentele de acces nu trebuie să se creeze noi discriminări între elevi”, mai spune omul politic.
Aşadar, înaintea oricărei investiţii în manuale digitale şi echipamente, trebuie create şanse egale pentru toţi beneficiarii educaţiei moderne. „De aceea, ne-am fi dorit să auzim că Ministerul, prin diverse parteneriate, a realizat proiecte deosebite şi în cele mai izolate şcoli şi sate din ţară, nu doar în Bucureşti. Ar fi fost un semn dătător de speranţe pentru toţi copiii, dascălii şi părinţii României”, transmite senatoroul portocaliu. Aşa-i că vi pare caraghios? Şi nouă, dar asta este! Bucuroşi le-om ignora pe toate!
Costică Geamantan