În Iaşi există, în principiu, două tipuri de localuri. Cele de fiţe, în care n-are sens să intri dacă nu eşti vreun pui de rector sau de director şi cele din underground, unde nu intri dacă eşti pui de rector sau de director. Era, aşadar, necesar să se acopere şi acea nişă de piaţă aflată între primele două: cea în care au acces, în general, fiii de directori adjuncţi şi piţipoa…, pardon, domnişoarele lor.
Dacă nu aveți bani sau încă nu ați aflat de Palas…
Pentru aceştia, aşadar, există Cafepedia. Situată la parterul Moldova Mall, cafeneaua a fost, în vremea ei de glorie, înainte de segregarea pieţei, un high life al fiţelor ieşene. Proximitatea cu noul ansamblu rezidențial plin cu cafenele rivale a determinat căderea rapidă din graţii a localului nostru. Cafepedia, a ajuns, aşadar, ca şi mallul în care sălăşluieşte, un soi de fiţă, dar la mâna a doua.
Singurii care se pare că nu s-au prins de acest aspect sunt arabii care încă mai cred că, în cazul în care joacă Solitaire pe iPhone în timp ce stau câte două ore în faţa unui fresh de portocale, sunt atrăgători pentru gazelele de Moldova. Ei şi biznismenii care nu au încă birouri şi care au impresia că sunt cool când vorbesc tare despre transferuri bancare ale unor bani care, evident, nu sunt ai lor.
La Cafepedia se mai organizează petreceri. Tot din cele la mâna a doua, cu petrecăreţi pe care bodyguarzii din clubul din piele englezească îi dau afară şi cu domnişoare cu extensii de păr de 30 de lei bucata şi tocuri cu ştrasuri de la E-Gros.
În ceea ce priveşte preţurile, însă, acestea sunt cât se poate de aliniate conceptului de fiţă. De aceea, o consumaţie de mai mult de două sucuri pe seară e semn clar de bunăstare pentru clienții respectivi. Deci, fetelor, fiţi cu ochii pe ei!
Cafepedia Britannica