Onor fondurilor europene, urbea noastră a fost înfrumusețată. Arată a oraș european. A capitală a Moldovei. A oraș universitar. Centrul a fost reabilitat complet. S-au făcut investiţii mari în infrastructură. În paralel, au băgat bani şi privaţii, inclusiv în parcări subterane cum sunt cele de la hotel Unirea şi din Palas. În plus, Piața Unirii este și ea în curs de reabilitare. Traficul auto a fost restricționat. S-au înființat fel de fel de terase, care, de altfel, sunt foarte bine venite. Atrag tinerii mai ceva ca un magnet. Asta, spre bucuria proprietarilor de cafenele, desigur. Și dacă tot am vorbit de cafenelele centrale, ne-am adus aminte și de unul dintre proprietarii celor mai în vogă cluburi, Sandu Costiță pe numele său de scenă.
Iubeşte cu patimă
Acest tânăr întreprinzător a apărut de niciunde pe plaiul biznisăresc al urbei noastre dragi. Ca orice tânăr cu bani și Sandu Costiță este pasionat de afaceri, în primul rând, de femei, desigur, și de mașini. Îi plac mașinile la nebunie. Pasiunea sa pentru mașini de lux este de nota zece cu plus, am putea spune. Adică, în traducere liberă, are în jur de zece mașini costisitoare, sau chiar mai mult. Multe dintre ele, aspiratoare de femei. Însă, slăbiciunea lui Săndel este pentru BMW, o mașină de fițe râvnită de mai toți tinerii din ziua de astăzi. Un astfel de bolid conduce cel mai des și Săndel. La numărul de înmatriculare și-a pus anul nașterii și o bucată din prenumele său. Asta ca să-l știe lumea. Și, ca un adevărat patron de cafenea, mereu parchează în zonă. Să-l vadă gagicile. Noroc că are și parcarea subterană aproape. Până nu demult, Săndel trecea cu bolidul fix prin fața cafenelei și intra în parcarea subterană de care vă vorbeam. De ceva timp a renunțat. O duce în parcarea supraterană de lângă casa de căsătorii. Vă întrebați de ce? Păi, vă explicăm noi.
Iaca pozna
Cică într-o seară, mai spre dimineață chiar, când a ieșit de la cafeneaua sa de fițe din centrul orașului, obosit fiind, când a scos maşina din parcarea subterană, Săndel nu a mai văzut colțul blocului și l-a rașchetat dintr-un capăt în altul. Al mașinii sale de lux, desigur. Ce-i drept, și curba e cam strâmtă. Unii, mai cârcotași din fire spun că Săndel era un pic obosit și nu doar de oboseală. Chiar puțin rănit în orgoliu și de o domnișoară mai cu nasul pe sus. Mai sus decât al lui, desigur. Adică, trecea omul printr-o pasă mai proastă. Se mai întâmplă. Nu-l plângeți. Are cu ce să-și repare mașina. Dar cu colțul blocului ce facem?