Auzim din surse relativ sigure (de la Nicușor Păduraru, ca să dăm din casă) cum că pe la târgul de cărți, fițe și deștepți, zis „Librex” și care are loc în aceste zile pe la Sala Polivalentă, cică s-ar vinde și oarece produse cosmetice. Vestea ne-a crăpat ochelarii de intelectuali, deși e drept că nici noi nu suntem siguri că-s chiar „cosmetice”, în condițiile în care e vorba de niște spray-uri cu miros de… carte!
Cum informația ni s-a părut și nouă cam prea gogonată și nici sursa, să fim serioși, nu e chiar cea mai credibilă, am căutat și noi și iată ce am găsit: „Soluţia pentru cititorii nostalgici după suportul tradiţional o reprezintă un spray cu miros de pagini tipărite. Botezat sugestiv «Miros de carte», produsul a fost creat pentru a-i readuce pe cititorii moderni în atmosfera olfactivă a lecturii din alte vremuri. Pentru un preţ cuprins între 4 şi 8 euro, cumpărătorii vor putea alege între mai multe sortimente, cum ar fi «Carte nouă», «Miros de închis», «Miros de pisici» sau «Costiţă»”.
Bun, înțelegem, la o adică, că e un fel de frecție la piciorul de lemn al celor care au abandonat hârtia tipărită și nu își mai furajează intelectul decât cu eBook-uri, pe tabletă. Pricepem și dorul care poate să te apuce după mirosul de carte nouă ori de hârțoage („Miros de închis”), dar nici în ruptul capului nu înțelegem care-i treaba cu „costița” și „mirosul de pisici”…
În fine, ca să nu păream retrograzi și bătuți în cap, vom saluta inițiativa și, mai mult, ne gândim și la unele direcții de dezvoltare și extindere a acesteia, cu șanse mari de a rupe piața. Astfel, date fiind vremurile, ce-ar fi să se facă deodorante cu miros de bani, cu variantele „ron”, „dolari” și „euro”?! Apoi, câți politicieni ar refuza un parfum cu iz de „corectitudine”, „anticorupție” sau, mai nou, „Schengen”?! Nu în ultimul rând, dacă tot vrei să te dai deștept, nu-i mai simplu ca, în loc să-ți bați capul cu hârțoagele și eBook-urile, să te dai direct cu spray cu miros de creier?!
eBucă