Dacă v-aţi întrebat vreodată ce afaceri puteţi lansa pe timp de criză şi în loc de sfaturi aţi primit doar nişte fluierături ori o recomandare pentru „Socola”, ei bine să ştiţi că nu v-aţi adresat cui trebuie. Ori aţi nimerit peste vreo acritură de patron care abia aştepta să explice oricui nu vrea să audă că e nevoie de muncă şi de parale (de parcă noi n-om fi sătui de tras cu ghebul!), ori oamenii ăia nu aveau vreme de pierdut.
Şi dacă tot mai aşteptaţi răspuns la întrebare, vă invit la un eveniment galactic, ce se va consuma în elegantul (fost – nota noastră) spaţiu al falitei Camerei de Comerţuri din Iaşi. Amfitrioni, gazdele bucuroase că le mai deschide şi lor uşa câte un păcălici din când în când, şi un celebru personaj de la o firmă de gargară.
Discursuri despre minciună
Daaa, doamnelor şi domnilor, chiar însuşi celebrul Marius Alexa, de la Arhipelago, un personaj cunoscut în târg pentru uitarea în care trăieşte de pe urma unor poveşti de adormit lumea şi prostit bloggerii.
„Mvaiii”, vor sări tinerii viitori antreprenori, care sunt la stadiul de „un suc la trei pahare”, cu plata la bursă. „Păi, el este un guru al biznizurilor onlain, a lansat şi răs-lansat afaceri de anvergură”. Greşit, băieţi! Mentorul vostru a dat-o-n fasole cu ratingul sau cu ROI-ul! Tare-n bască şi-n vrăjeală, omul nostru şi-a găsit o nişă de pe care vrea să dea lovitura. Conferinţele publice, în care vrea să arate lumii cât de fraier este şi cum se fac afaceri prin intermediul celor cărora chiar se pricep şi de la care nu poate ciupi nimic, că la toţi ni-i greu!
Cu alte cuvinte, dacă aveţi 80 de lei de aruncat în vânt, poate e mai bine să-i investiţi în altceva decât în gogoşile umplute cu rahat (din ăla turcesc, la care v-aţi gândit?). Păcat de invitaţi, că-s oameni faini, care chiar şi-au pus neuronii să alerge în formaţie şi să dea gol în poarta afacerilor. Mă rog, unii după nişte eşocuri (că strugurii sunt acri, iar grapefruiturile amare), alţii după nişte coterii cu greci, armeni ori alte naţionalităţi conlocuitoare, iar unii că aşa le-a fost scris, să fie mereu deschizători de drumuri şi gropari de afaceri.
Fabrica de falimente
Moda asta a întâlnirilor de pe urma cărora ar trebui să plecăm mai deştepţi şi cu un tonus pe care şi Donald Trump l-ar invidia e fumată, da’ rău de tot. E demult la solduri. Şi dacă nu credeţi, eu zic să urmăriţi concluziile altor întâlniri croite după acest tipar şi, mai ales, proiectele lansate şi implementate, ca să folosesc un cuvânt la modă. Rata de succes este zero, în cel mai bun caz. Aşa cum a fost şi cu vestitul proiect „Fabricat în Iaşi”, lansat în ape tulburi şi de celebrul Alexa&Comp şi care tare ar fi vrut să meargă în siajul unor băieţi potenţi, dar strânşi la pungă şi, mai ales, surzi la prostiile altora.
Ce puteţi face cu 80 de lei? Orice, mai puţin să pierdeţi vremea la un eveniment financiar falimentar din start.
Ciolănel Biznosul