Am trăit s-o vedem şi pe asta, iubitori ai Iaşului, cel văduvit de investiţii de anvergură şi proiecte megalomanice. Dupe lupte seculare cari au durat aproape un deceniu, adică timp de vreo două mandate şi oleacă de parlamentar, au început lucrările la Aeroportul cel multilateral modernizat.
Lume multă, adunată ca la urs, cu sobor de popi şi slujbă de binecuvântare, aşa cum se cade la orice lucrare serioasă, s-o strâns ca să-l vază pe întâiul şăf al giudeţului scoţând prima cupă de pământ de la ghidoanele unui excavator. Semn că treaba-i serioasă, Cristinel Adormiţei s-o echipat ca la carte, cu vestă de şanterist şi caschetă de protecţie, aşa cum îi stă bine unui inginer constructor.
Printre invitaţii la paranghelie, pe cine credeţi că am văzut însă dând sfaturi şi indicaţii preţioase de sub lentilele negre ale ochelarilor? Pe nimeni altul decât derutatul Reluţu, retras de la ministerul de transporturi, probabil ca să se ocupe mai îndeaproape de lucrările de la aeroport. Şi ce credeţi că a zis el presei? Că, la o adică, lucrările la pista cea nouă ar putea fi terminate chiar mai repede cu vreo 7 luni decât termenul de 25 de luni prevăzut în contract.
Am făcut noi o socoteală şi am agiuns la concluzia că panglica ar fi numai bună de tăiet cam la anul, prin decembrie, atuncea când s-o da lupta cea mare pentru Cotroceni. Iar dacă nici ăsta nu ar fi motiv ca Reluțu să reintre în graţierea – pardon, în graţiile – lui alde Grin şi Victoraş, apoi nu ştim ce să mai zâcem. Dar să aibă el gura aurită şi să nu păţim ca la şoseaua de centură. Aia unde tot leberalii or săpat o groapă prin 2008 şi care nu-i gata toată nici azi…
Misterul Transporturilor