Un complex rezidenţial în care apa potabilă şi căldura nu se consumă, căci nu există 😥
Să încercăm următorul exerciţiu de imaginaţie: Îţi doreşti mult o casă pentru tine şi familia ta, te dai peste cap să faci rost de bani, j’de mii de euroi, fie împrumuturi prieteneşti, fie credit baban la bancă, accepţi să plăteşti o rată de vreo 500 de coco pe lună timp de 30 de ani, vrei apartament în bloc nou, modern, condiţii excelente că de aia te-ai cocoşat cu datorii, hopa, găseşti ceva pe gustul tău la Parkul Verde, mai jos de Ion Creangă şi de Aviaţiei, te muţi ca tot omul în casă nouă, te instalezi confortabil chitit că ai cadă, apă potabilă, apă caldă şi căldură. Ce mai, zici că ai intrat în secolul comodităţii, că a intrat şi-n viaţa ta oleacă de huzur…
Bă, băieţi, gata cu exerciţiul de imaginaţie! Începe realitatea: Green Ice Park se cheamă complexul rezidenţial din coasta Tătăraşiului. Iar lucrurile stau cam aşa în blocurile de-acolo: Ai lipsă de apă rece? Am! Ai lipsă de căldură? Am! Faci pauză de la o baie fierbinte? Fac! Lighean ai? Am! Peturi de-ale de 5 litri găseşti? Oho, găsesc! Păi, ce-ţi mai lipseşte, bă, băiatule? La banii ăştia pe care i-ai împins, vro 65 de mii de coco, ai de toate, fii mulţumit cu un acoperiş deasupra capului, că soluţiile antiigrasie s-au perfecţionat, iar medicamente sunt pe toate drumurile şi pentru toate bolile. Plus, parale pentru avocaţi ca să-i dai în judecată pe administratori. Başca, nici liftul nu funcţionează. Cică au îngheţat butoanele…
aaa
Toata lumea huleste asociatia ca vai ce nedreptate le-a facut. Mai precis, lucrurile nu stau intocmai asa cum a fost relatat. Si anume: – fiecare bloc are contor de apa separat care indica consumul realizat de acel bloc. – in acest consum intra nu doar apa consumata de locatarii respectivi ci si apa consumata de centrala termica de exemplu atunci cand face cicluri de remineralizare cu sare pentru a scadea duritatea, apa consumata gratie unor pierderi din acel bloc, etc. drept urmare, domnii respectivi au fost somati inca din 2011 sa se organizeze, sa isi desemneze un om din interior care sa comunice cu asociatia si sla finalul fiecarei luni sa plateasca macar consumul inregistrat de apometrul de bloc. Cum anume isi vor imparti aceste cheltuieli era problema lor. Ar fi trebuit sa fie multumiti de faptul ca nu le-a imputat nimeni anumite pierderi realizate pe conducta principala care este in proprietatea asociatiei, pierderi care sunt facturate de apavital si pe care toti ceilalti le platesc. In urma acestei somari nu s-a ajuns la niciun consens. au fost pasuiti 2 ani timp in care toti ceilalti proprietari le-au platit dansilor consumurile de apa, au reparat caile de acces pe care dansii le folosesc ca sa ajunga la blocul lor si tot asa. Intr-un final, cum era si inevitabil, asociatia a facut ceea ce trebuia facut de mult timp. si anume, sa ii lase fara apa deoarece acestia nu cooperau si nu doreau sa-si plateasca consumul. Nimeni nu ii opreste sa isi faca propria lor asociatie si sa incheie contracte separate cu furnizorul apavital. daca lifturile nu le functioneaza, nu se intampla asta din cauza ca asociatia care se ocupa de green park ar avea vreo treaba. pur si simplu, dansii asteapta ca altii sa le rezolve problemele in loc sa se organizeze si sa le rezolve singuri. Intr-o economie de piata libera totul se plateste iar cei de acolo in continuare vor gratis. Ei bine, gratis nu se mai poate. Sper ca s-a mai adus o oaza de lumina in aceasta problema.