În Germania, vara aceasta, au fost din nou la modă pantalonii foarte scurţi „hotpants” şi fustele mini. Jumătatea masculină a ţării nu a putut decât să se bucure de această nouă tendinţă, care, într-un fel, constituie şi un semnal pentru analişti că economia ţării şi-a revenit, scrie ziarul german Frankfurter Rundschau, citat de Agerpres. Astfel, mai mulţi experţi titraţi de la Berlin au ajuns la concluzia că, analizând tendinţele modei, se poate vorbi de o încheiere a crizei economice.
Deoarece economia Germaniei, în comparaţie cu restul zonei euro, se simte destul de bine şi chiar în creştere, Frankfurter Rundschau a decis să reamintească cititorilor săi de o cercetare a economistului american George Taylor.
Încă din 1926, el a stabilit o legătură între conjunctura economică şi lungimea fustei la femei, introducând în uz conceptul de „indicele de lungime a fustei”. În anii de boom economic, potrivit acestuia, fustele devin mai scurte, întrucât femeile au posibilitatea de a-şi etala ciorapii scumpi de mătase. Însă după crahul bursier de pe Wall Street, în octombrie 1929, doamnele au început să prefere fustele lungi, ascunzând sub ele ciorapii ieftini sau chiar picioarele goale.
Creşterea economică înregistrată la sfârşitul anilor 1960 a fost însoţită de asemenea de moda fustelor mini.
Analiştii de la Erasmus School of Economics din Rotterdam (Olanda) consideră că rezultatele lui George Taylor sunt relevante şi în zilele noastre. Un studiu, realizat de aceştia în 2010, demonstrează existenţa unei legături între lungimea fustei şi bunăstarea populaţiei. Cu toate acestea, conform concluziei lor, moda cu fustele scurte apare abia la trei ani după vârful boom-ului economic. Între altele, o serie de alte studii privind impactul fustelor mini asupra economiei au foste realizate de oameni de ştiinţă de la Institutul de Demografie din Allensbach (Germania).
Citește articolul complet în Gândul