V-am mai spus că nouă ne plac mult evenimentele publice. Da’ mult de tot, aşa că nu ratăm niciunul. Suntem ca bloggerii ăia flămânzi care îşi imaginează că sunt mari jurnalişti şi vin buluc pe la toate degustările de murături şi prezentările de pizza sau ca junele aflate în căutarea marilor iubiri şi care nu ratează nicio invitaţie la dulceaţă făcută de mătuşa care are mulţi flăcăi pe lista de aşteptare. Unele evenimente sunt bune, în sensul că pleci cu informaţii de acolo, altele sunt apă de ploaie şi jumuleală de portofel. Dacă din prima categorie le numeri pe degetele de la o mână într-un an, din a doua abundă. Doar un search pe Facebook să daţi şi veţi găsi o groază. Cele mai multe au tarife cuprinse între 100 şi maximum 200 de lei, dar uite că se încălzeşte lansarea diviziei de lux, unde participarea ajunge la 100 de dolari! Aţi citit bine, iar noi am scris la fel.
Luuumeee ! Luuumeee !
Pe 31 octombrie este anunţat un mega-eveniment, primul de business şi networking destinat domeniului medical care se organizează în Moldova. Văleu! Săriţi şi vă minunaţi. Ăsta da PR sau necunoaştere a mediului de events. Dar, mă rog, reclama e sufletul încasărilor, aşa că mergem cu informaţia mai departe. La conferinţă vor participa peste 150 de invitaţi implicaţi în lumea medicală si de business, cu care veţi avea onoarea să faceţi networking. Adică să vorbiţi la un pahar, la ceas de seară. „Am creat acest eveniment pentru a aduce faţă în faţă furnizori de servicii medicale, produse farmaceutice şi cosmetice, producători, astfel încât să facilităm o cunoaştere mai bună si pozitionarea in piata a partenerilor ce activează în zona medicală, dar şi să punem la dispoziţie informaţii valoroase necesare dezvoltării oricărui business în domeniu”, spun organizatorii, o trupă de la „gei-si-ai” pe care o cunoaştem de la alte acţiuni publice cu efect răsuflat. „Dorim să abordăm teme de interes pentru afacerile din domeniu, de la branding şi poziţionare pe piaţă, leadership, comunicare, proiectare în viitor a afacerii, investiţii şi vânzări până la teme specifice precum outsourcingul medical si zona online. Partenerii Medical Business Event vor beneficia de promovare în cadrul evenimentului, dar şi în social media şi vor avea deschise numeroase oportunităţi de networking alături de ceilalţi participanţi”, se mai explică pe site.
Lecţii de cum să (nu) faci afaceri
O ocheadă aruncată partenerilor ne-a arătat că sunt tot ei, adică şi speakeri, şi organizatori. Cu alte cuvinte, ei între ei se promovează, că pe la alţii n-au avut trecere. De ce să fii prezent la acest eveniment? Pentru că „oportunităţile menţionate oferă posibilitatea participanţilor să se dezvolte”, pentru că „vei cunoaşte viitorii clienţi, furnizori, colaboratori, parteneri şi, asemenea dumneavoastră, antreprenori de succes”. Ni se promite „promovarea afacerii către cel puţin 50 de persoane cu care vei interrelaţiona direct în sesiunile de networking speciale; identificarea de soluţii pentru creşterea/dezvoltarea afacerii tale; identificarea de posibili parteneri, clienţi, furnizori” şi tot felul de chestii.
Până aici sună bine, problema este la speakeri, fiindcă unii dintre ei sunt cunoscuţi pentru ratările monumentale din business. Deci de la cine avem noi de învăţat? Pentru ce să plătim 450 de lei? Ca să aflăm lucruri pe care le putem citi pe net ori din cărţile de business scrise în acelaşi limbaj de lemn în care sunt prezentate pe site?
Singurul lucru bun pe care l-am văzut la adunarea de fiţe este componenta socială, organizatorii promiţând că vor dona bani unei secţii de copii.
Dacă vreţi să participaţi, nu vă dăm adresa de email unde să vă înscrieţi, fiindcă sună a publicitate, dar vă oferim un singur indiciu: evenimentul măreţ va avea loc la Hotelul Internaţional, pe 31 octombrie. Îl găsiţi sigur, că nu mulţi îşi permit să antameze afaceri acolo, ci doar ce care ştiu să prostească lumea.
Adoratta Flămânzeanu