* buboiul privatizării CFR Marfă s-a spart, cum era de aşteptat, în capul filialei PNL din Podu Roş * rămas să repare oalele sparte pe la Bucureşti, pupilul lui Fenechiu de la Ministerul Transporturilor, Cristian Ghibu, e pe cale să fie alungat cu bolovani din Guvern
După demisia din motive de „transformatoare” a lui Relu Fenechiu de la Ministerul Transporturilor, ultimul liberal ieşean pripăşit pe la Bucale, nimeni altul decât tinerelul Cristian Ghibu, e pe cale să fie azvârlit cu forţa din Guvern. Toată panarama a pornit de la privatizarea cu cântec a CFR Marfă, unde cărţile făcute specialmente pentru noul baronete al căilor ferate din Europa au căzut din mâneca dealerului Reluţu înainte de a fi împărţite aşa cum era aranjat: cu full de aşi sau, măcar, cu un careu mai mititel de şeptari, care să-l facă să respire uşurat pe Gruia Stoica…
Dacă nu aţi aflat încă, privatizarea CFR Marfă a eşuat. Mai pe româneşte, s-a fâsâit, aşa cum fâsâie saboţii de frâne ai marfarului atunci când sunt verificaţi de ciocănari în gară la Ciurea. Asta deşi GFR-ul lui Gruia Stoica a depus o granţie de 10 milioane de euro şi un avans de alte 20 de milioane drept avans pentru 10% din acţiunile măgăoaiei bănoase scoase la vânzare. Însă, până la 172 de milioane, cât trebuia să mai achite pentru a intra în posesia pachetului majoritar de acţiuni, mai era mult de bătut pe la uşile cămătarilor care, văzând la ce se înhamă, au preferat să spună „pas”, deşi, fie vorba între noi, banii ăştia, chiar şi cu cel mai prost manager, nu ai cum să nu-i scoţi de pe exploatarea CFR Marfă.
Dar, una şi cu una fac două, aşa că baronetele Stoica, stăpân şi peste Remar Paşcani şi favoritul lui Reluţu pentru preluarea măgăoaiei scoase pe tarabă CFR Marfă, a dat chix. Nu ne bucurăm de răul altuia, că nu-i de ici colea să pierzi 30 de milioane de euro, nici măcar când ai alte sute de milioane în conturi…
Tot ieşenii sunt de vină
Treaba e că pentru toată povestioara asta pedepsiţi sunt tot ieşenii. Deocamdată nu chiar toţi, ci numai ăia care au mai rămas aciuaţi prin Guvern. Unul dintre ei este Cristian Ghibu, copil de mingi de-al șefului PNL Iași, care, de când au ajuns liberalii să facă ei cărţile prin Guvern, adică de prin 2004 încoace, a urcat rapid pe scările CFR-ului, fiind la un pas chiar să ajungă ministru la Transporturi. A pornit-o uşurel, ca şef de regională, apoi ca director naţional peste CFR, pentru ca, de vreun anişor, să împartă cărţile la nivel macro, ca secretar de stat şi şef peste comisia de privatizare de la CFR Marfă.
Iar cum un eşec de aşa răsunet, pus în discuţia CSAT şi puricat la sânge chiar de marinerul Băselu, nu se putea lăsa fără urmări, e clar că buboiul trebuia să se spargă în capul cuiva. Reluţu a plecat din Guvern şi zice că totul a fost „o lecţie de transparenţă”, aşa că a rămas să răspundă la telefoanele cu înjurături copilul lui de suflet, Cristinel. Ne-am fi aşteptat, nu zicem nu, ca, una-două, să tresară şi să urle din toţi bojocii pedeliştii şi alţi mişcători de dreapta, supăraţi că altcineva a vrut să dea aşa un tun măreţ şi nu ei. Nu credeam însă că ocările cele mai înverşunate vor veni din partea PSD, care, vorba ceea, se dă partener la guvernare cu liberalii…
Lovitură de măciucă de la partidoi
Aşa se face că zilele trecute a ieşit la rampă senatorul PSD de Maramureş Sorin Bota (Bâtă, pe moldoveneşte…), care l-a făcut cu ou şi cu oţet pe ieşeanul Ghibu, zicând că trebuia să „dezamorseze” mai rapid bomba CFR Marfă şi… cu mai puţină bâlbâială. Drept urmare, Bâtă de la Maramureş îi cere lui Cristinel „să plece urgent”, asta nu înainte de a-l face pe ieşean „pupila” lui Fenechiu, gândindu-se probabil la ochiul şi timpanul de la minister lăsat în locul său şi nu la „pupil”, definit în DEX ca minor aflat în grija cuiva. Aşa se face că pesedistul nu vrea să mai audă de ieşeni şi nici măcar de români jupâni peste CFR Marfă, care ar avea nevoie de un manager privat, „obligatoriu străin şi neamţ, dacă se poate”.
Morala acestei înşiruiri de fapte de vitejie şi de declaraţii vă lăsăm pe dumneavoastră s-o trageţi, distinşi bârfitori, că pe noi ne-au cam trecut năduşelile. Nu de alta, dar ne gândim că, dacă miniştrii noştri sunt alungaţi cu bâta din Guvern, nu vrem ca, atunci când ne-om plimba cu Dacia noastră rablagită pe la Bucale, să fim alungaţi cu pietre de magraonii de pe Dâmboviţa…
Căile Furate Române