Fuga de poliţie poate fi considerată un sport? Dar dacă aceasta se face pe două roţi? Bineînţeles că aici nu ne referim la biciclişti, ci la ceva mai interesant şi mai atractiv pentru vitezomani: motociclismul.
Dar enduriştii şi chopperiştii trebuie să stea deoparte, pentru că acum este rândul adevăraţilor „maniaci” să strălucească!
Paul Dumbrăveanu, un byker pasionat de senzaţii tari ne va povesti cum a luat fiinţă această pasiune pentru el şi ce contează cu adevărat atunci când vrei să apuci acest drum.
Motoare puternice, senzaţii extreme
Motivul pentru care şi-a cumpărat primul motor nu a fost unul practic. Cert este un lucru: nu l-a luat pentru a agăţa fetele.
“Pasiunea mea pentru viteză a început încă din copilărie, când mă uitam la alţii mai mari care deţineau motoare puternice. Chiuleam de la şcoală şi mă duceam într un loc unde era singurul motor de viteză din oraş, uitându-mă ore întregi la el! Asa s-a născut pasiunea pentru mine”, mărturiseşte Paul, botoşănean de origine, dar ieşean prin adopţie.
Prima sa motocicletă a fost o Honda 600rr din 2004, pe care a condus-o, deşi nu deţinea permis în acel moment. Acum, la 26 de ani, a ajuns să aprecieze foarte mult motoarele cu adevărat puternice. Yamaha e marca sa preferată, fiind totodată şi ceea ce deţine în acest moment.
“Motorul pe care îl deţin momentan este o Yamaha r1 ’09. Este într-adevăr un motor foarte deosebit din punct de vedere tehnologic, îmi satisface pe deplin toate cerinţele! A costat 12.000 euro. L-am cumpărat în vara lui 2010 şi am investit în el peste 9.000 de euro! Modificările aduse sunt de ordin tehnic mai mult, şi mai puţin estetic, deoarece pe stradă primul aspect este primordial! Vorbim aici de control al tracţiunii, de jante uşoare, făcute din aliaj special (numai costul lor m-au ajuns 3.000 de euro!), evacuare şi pinioane de atac, centralina race (y.e.c.- pentru un surplus de putere) şi multe altele, pe care le ţin secret”.
Deşi modificările secrete sunt mai importante, pentru cei neavizaţi în domeniu chiar şi cele amintite reprezintă mesaje codate.
Siguranţa înainte de toate
Un mare semnal de alarmă îl constituie echipamentul de protecţie. Oricare ar fi motivele determinante pentru care vă apucaţi de acest sport, este foarte important să vă protejaţi. Paul atenţionează că un echipament adecvat nu este un moft ci o necesitate:
“Echipamentul contează extrem de mult şi trebuie să fie unul care să te <coafeze>. În cazul unei accidentări, el face diferenţa! Ţin mine că, în 2008, în urma unei ieşiri în decor cu motocicleta, având un costum foarte bun, urmările au fost minime! Nu este nici un moft, e o necesitate!!! Costul total al unui echipament, pe parcursul anilor, m-a ajuns, să zicem, la peste 5.000 de euro”.
Stunt-urile sale preferate sunt “stoppie” şi „wheelie”, pe care le exersează de cele mai multe ori în afara oraşului, însoţit de gaşca sa de motociclişti.
“Ne întâlnim sau ne <dăm> pe viraje pentru a ne menţine skill-urile”.
Motocicleta înaintea femeii
Ce îţi trebuie pentru a te apuca de acest sport? Curaj!
“Laşii mor de mai multe ori înaintea morţii lor! Spun asta, pentru că a fi motociclist acum, îţi trebuie curaj, în sensul că sunt foarte mulţi participanţi la trafic neatenţi, care îţi pot pune viaţa în pericol! Totul depinde de tine! “.
La întrebarea „Ce te satisface mai mult, motocicleta sau o femeie?”, Paul spune că “e o întrebare dificilă….puterea unei femei, zic eu, este farmecul, iar a unei motociclete, dinamica! Acum depinde de starea de spirit ce alegi! Nu cred că aş putea renunţa la motor pentru o femeie, sau din cauza ei”.
Motivul alegerii sale se datorează şi neîncrederii sale în sexul de gen feminin: „când te încrezi în femei, e ca şi cum ai semna cu banca”.
Mesajul său pentru unii motociclişti şi pentru cei care vor să apuce pe această cale este: “Sursa umorului e încrederea în sine….Sfatul meu pentru unii motociclişti este să renunţe la jartiere şi să poarte tanga”.
#gallery-1 {
margin: auto;
}
#gallery-1 .gallery-item {
float: left;
margin-top: 10px;
text-align: center;
width: 33%;
}
#gallery-1 img {
border: 2px solid #cfcfcf;
}
#gallery-1 .gallery-caption {
margin-left: 0;
}