Dragi ieșeni cu simțul dezvoltat al cumpărăturilor, când ați fost ultima dată la hipermarketul de la ieșirea din oraş, cum te duci spre Tg. Frumos. Da, ăla din rond imediat pe mâna stângă? În weekend? Și noi la fel. Ce coincidență! Și ați observat și voi cum s-a restricționat traficul pe podul ce face legătura cu complexul comercial peste calea ferată? Și noi am observat. Și presupunem, că și voi, la fel ca și noi, v-ați întrebat ce se întâmplă.
A intrat la apă
În vară vă povesteam că podul cu pricina, care a costat nişte milioane bune, a început să intre ușor, ușor la apă. La propriu, nu la figurat. Adică, pilonii de susținere se scufundă pe unele porțiuni din cauza terenului mlăștinos din zonă. Asta spre mâhnirea ciprioților care în urmă cu vreo șapte ani au investit milioanele de euro în complexul comercial Hera parc, gândindu-se că Iașul se va extinde pe viitor, taman până la Podu Iloaei. Ei bine, Iașul nu s-a extins deloc. Dar nici podul nu pare să reziste până se va dezvolta Iașul la așa cote. Cu chiu cu vai, podul a ajuns abia la vârsta de şapte anișori și șchioapătă destul de serios.
Din mână în mână
Poliția drumurilor a restricționat deja destul de serios traficul pe pasarelă. Mai ales cel al mașinilor de mare tonaj care aduc marfă pentru aprovizionarea magazinelor din cadrul complexului. Nu ar fi exclus că într-o zi să vedem cum camionul rămâne pe europeană, iar spre complex, înşiraţi din 2 în 2 metri să stea angajaţi care să vânture marfa din mână în mână. Adică, de frica unei eventuale prăbuşiri niciun camionagiu să nu se mai încumete să traverseze podul.
E şubred
Şi mai e o problemă. Cei de la CFR nu s-au înţeles cu municipalitatea ca, măcar pentru o vreme, traficul să se desfăşoare terestru, pe lângă pod. Şi asta pe o durată determinată, cât să poată fi reabilitați pilonii de susținere a podului. Culmea, cât timp s-au construit pasarela și complexul comercial, traficul se făcea terestru peste calea ferată. Acum nu se mai poate. Nimeni nu mai aprobă așa ceva. Din informaţiile pe care le avem, chiar dacă lucrarea a fost una privată, şi aici s-a făcut prost. Cică s-ar fi pus pământ neconform, fapt ce a afectat calitatea investiţiei. Dar, totuşi, ceva trebuie făcut cu acest pod subred pentru că, până la urmă, este vorba de viaţa oamenilor în joc.