E tot mai clar, pentru menistrul nostru ieşan Reluţu de la Transporturi, că viaţa supt papucul lui Ponta e mai grea decât îşi închipuia cineva pe lumea asta. De când premerul i-o trasat sarcini egzacte, cu punct de finiş pentru privatizările strategice de la Chefereu ori pentru deblocarea zecilor de miliarde de epuroi de la Uniune, să pare că Reluţu al nostru nu mai are somn noaptea. Stă şi visază la cai verzi pe păreţi, desenează proiecte cari mai di cari mai fantasmagorice, doar-doar cineva, acolo, sus, îşi va schimba părerea despre dânsul. Cu alte cuvinte, s-o fi săturat să fie considerat doar Hrebenciucu ieşilor, ci şi unu care, la viaţa lui, o mai şi lăsat câte ceva în urmă. Pren urmare, cam odată la două luni aşa, scoate de la naftalină proiectul autostrăzii suspendate peste munţi spre Târgu Mureş, aia pe care ne-o flutura pe la nas şi prin 2004, când încă mai era pretin cu Dănuţu Cârlănuţu. Iară după desene şi nopţi pierdute pe planşete, cu poziţii nenumărate schimbate între Berceanu, Boagiu şi invers (ştim că iarăşi vă gândiţi la prostioare, da nu-i cazul), iaca autostrada lui Reluţu are mari şanse de realizare. Cel puţin dacă am da noi crezare profesioniştilor desăvârşiţi de prin blogosfera presarilor, cari ne spun că menistrul ieşan o şi bătut deja palma cu nişte investitori serioşi, cu faţă galbenă, dar cu teşchereaua plină de verzişori. Şi cică pe noi nici nu ne-ar costa ceva, ci numa să le facem planşele cadou, iar în curând ne vom plimba prin tuneluri luminate şi drepte ca-n palmă, mai ceva decât pe drumul evropean Iaşi-Leţcani. Nu ştim acuma cât de răpede or face chinezoii ăştia autostrada. La ritmul lor de lucru, dar mai ales, la cât arată de pornit şi de înfierbântat menistrul de la Transporturi, bănuim că în vro două-trei luni, până s-o îndeplini ultimatumu’ lu premieru’ Ponta, e gata. Noi ne aducem aminte acuma că de autostrada cu pricina ne vorbea Reluţu încă de acuma opt ani, iară de atunci tot cu nişte dungi roşii şi galbene pe hartă am rămas. Iară de asta cu chinezii, ce să zicem? Îi urăm succes, să le luăm bănuţu’ şi să-i punem la treabă. Numai să nu păţească Reluţu ca Bunelu Simirad cu aeroportu’. Că la câte delegaţii de turcaleţi, dubaieji ori americani or bătut drumurile până la Iaşi şi înapoi, tot porcii mistreţi au ajuns să zboare pe pista cea peticită, în loc de păsăroaiele de la Boeing. Unde mai pui că, între timp, chiar nu ştim dacă menistrul ieşan al Transporturilor nu o rămas stăpân mai mult peste drumurile din judeţe şi mai puţun peste autostrăzi şi alte proiecte dintr-acelea strategice. Chiar aşa. Oare pretenul Dan Şova ce-o ave de zâs la asta?
(Dan Lova-Lova)