Infrastructura rutieră a municipiului Iași a fost modernizată intens în ultimii ani. Zeci de străzi și bulevarde au acum un covor asfaltic nou. Reabilitarea părții carosabile nu a adus însă și o îmbunătățire a circulației. În continuare există zone extrem de aglomerate, iar cozile de mașini se întind pe zeci și chiar sute de metri. Dincolo de implementarea noului sistem de management al traficului și modificarea timpilor de la semafoare există și alți factori care contribuie din plin la formarea de cozi. Una din cauzele care limitează viteza de deplasare este diminuarea părții carosabile de mașini parcate ilegal. Lipsa de reacție a autorităților a condus în multe zone la apariția de mașini parcate până în apropierea intersecțiilor, pe două din cele trei benzi existente.
Pe Splai Stâng
Există mai multe zone în municipiu în care circulația auto ar putea fi cu mult fluidizată dacă s-ar respecta regulile privind parcarea. Un exemplu îl reprezintă bulevardul Dimitrie Mangeron sau Splai Bahlui, mal stâng. Strada a fost reabilitată în totalitate și se poate circula fără nicio problemă din acest punct de vedere. Nu mai sunt gropi, denivelări sau alte obstacole pe carosabil. După terminarea lucrărilor însă, au apărut zeci de mașini parcate inclusiv pe ambele părți ale străzii. Zona este una intens circulată și reprezintă un punct de interes major pentru ieșeni, trecând practic pe lângă mai toate sediile facultăților de la Universitatea Tehnică. Cea mai aglomerată porțiune este cea din zona intersecției cu străzile Palat și Sfântul Lazăr, lângă podul peste râul Bahlui. Autoturismele parcate pe ambele părți ale străzii limitează la mai puțin de jumătate spațiul pe care se poate circula. La orele de vârf, mașinile care așteaptă să intre în intersecție formează cozi pe distanțe mari.
Campanie de informare
Nici după această intersecție, spre Podul de Piatră, lucrurile nu se îmbunătățesc cu mult. Aceeași situație poate fi întâlnită și în continuarea Splaiului Bahlui, în special după podul de peste râul Bahlui care face legătura cu bulevardul Cantemir. Între acest pod și Podul de Piatră se circulă extrem de greu din cauza mașinilor parcate pe ambele părți ale carosabilului. Disciplinarea conducătorilor auto pare a fi singura opțiune a autorităților pentru a fluidiza traficul pe o stradă modernizată, care oferă condiții optime pentru deplasare. Până la a trece la sancționarea șoferilor se poate organiza o campanie de informare care să vizeze toate zonele din municipiu prin care s-ar putea circula mult mai ușor dacă nu ar exista mașini parcate ilegal. Municipalitatea a organizat în trecut astfel de campanii în urma cărora s-a reușit deblocarea unor artere. Aceasta ar fi varianta cea mai simplă, o soluție care să rezolve în totalitate problema fiind amenajarea de noi locuri de parcare. În ultimii ani însă, s-a dovedit că autoritățile nu au reușit să coreleze înființarea de noi locuri de parcare cu nevoiele ieșenilor, în special în zone în care există multe instituții.