Dacă nici în acest an nu aţi reuşit să vă prostiţi bătrânii să vă cumpere biletele de tratament în staţiunile de pensionari şi dacă aţi ratat voit „Litoralul pentru toţi” ori vacanţele promise de ANAT, aveţi la dispoziţie ofertele de la Fun Group, un fel de „last minute” răzăşesc, bun pentru oamenii care mai cred în confort la preţ redus.
Prosteşte-mă în culori!
După cum vă aşteptaţi, ofertele lor, expediate zilnic în tot felul de newslettere frumos ambalate, sunt cele mai ieftine din lume. Cu numai 39 de lei cumperi un voucher care îţi asigură o vacanţă de vis în Bulgaria, Grecia sau Turcia, apoi dai 300-400 de euro şi o săptămână nu duci nicio grijă. Să curgă cockailurile şi să sfârâie berbecii în proţap! Tot cu acelaşi voucher, poate ceva mai ieftin cu 10 lei, poţi petrece câteva zile la o pensiune românească de multe margarete, dacă mai plăteşti nişte sute de lei.
Ce să zicem, propunerile sunt tentante, însă avalanşa de pomeni turistice lasă loc la multe întrebări. Cum de or fi aşa de ieftine acum: pe motiv de criză ori aşa or fi, de fapt, tarifele? În anii trecuţi, sumele erau de câteva ori mai mari, la acelaşi confort ca şi acum, deci undeva lucrurile nu se leagă. Ori patronii ăştia din turism sunt nişte hapsâni pe care criza i-a bătut de i-a snopit, ori, de fapt, locurile mult visate atâtea parale fac!
Vedere dintr-un loc necălcat de lume
Oricât ne-ar plăcea nouă să ne dăm rotunzi, turism de calitate nu se face în România. Peste tot dai de ţepari şi de mizerie. Că noi ne-am obişnuit să stăm la grătare lângă munţi de peturi goale ori cu tot felul de cotoare sub nas este o altă poveste.
Vacanţele de vis sunt cele în care Duhul din Lampa lui Aladin îţi îndeplineşte toate visele şi te poartă prin cele mai scumpe seraiuri. Acolo nu unde există chelneri hoţi, nici mâncare cu bacterii şi nici agenţi de turism lacomi care îţi promit cazare într-o vilă din Tirol şi te trezeşti, în cel mai bun caz, într-un depozit austriac. Ori te trimit în Tenerife şi ajungi la Năvodari, că până acolo este plătit transportul. Ca să nu mai spunem că unii mai asigură şi ghid, în fapt un şofer reciclat care nici româneşte nu ştie bine, că a picat bacalaureatul înainte de a învăţa a scrie şi citi.
Există o explicaţie
Revenind la ofertele noastre, ne întrebăm încă o dată unde se rupe filmul şi de unde vine ieftineala. Ne duce gândul la sărăcia clientului, care are nevoie de tot felul de „mocăciuni” ca să uite de greutăţile vieţii pentru a se integra în absolutul naturii prin Munţii Carpaţi, dar şi la adevarata valoare a serviciilor, care, oricât de frumos ar fi ambalate, tot o ţeapă rămân atunci când le dai prea multă crezare. Dar la români oferta este ofertă, chiar dacă ambalajul nu reuşeşte să-i acundă mirosul de păcăleală. Tur-operatorii se bucură că au mai dat o ţeapă, românul voiajor este fericit că a scăpat de teroarea şefului şi de cicăleala nevestei, iar noi că am mai găsit motiv de bârfă…
La final, tragem linie şi scădem, iar dacă mai rămâne ceva păstrăm pentru Crăciun, că şi atunci unii, mai norocoşi, au vacanţă. Tot la early booking…
Trotterul Păcălit